wtorek, 12 maja 2015

Farba tablicowa - przepis i kilka inspiracji do wykorzystania



Moi drodzy!

Z radością przyjęłam fakt, że pokochaliście wpis z przepisem na farbę kredową. Dziś mam dla Was kolejną niespodziankę i myślę, że przypadnie Wam ona do gustu tak samo, lub bardziej.


Przejdę od razu do rzeczy.


Dziś proponuję Wam samodzielne przygotowanie FARBY TABLICOWEJ.



Chalkboard paint DIY


Puszka farby w sklepie to koszt ok 80 zł. Ostateczna cena waha się w zależności od sklepu, marki i pojemności.

W związku z tym, że ja lubię oszczędzać i eksperymentować, przeszukałam znów amerykańskie internety (oni mają takich tipów całe mnóstwo :D).


Składniki są proste i jest ich 3:


  • 1 miarka sody oczyszczonej
  • 3 miarki farby akrylowej lub lateksowej w dowolnym kolorze
  • odrobinka wody


Wyczytałam też opcje z talkiem lub cementem zamiast sody. 
Próbowałam cementu. Jest ok, można stosować zamiennie z sodą, tylko trzeba zgrabnie i w miarę szybko ogarnąć powierzchnię, bo taka cementowa wersja trochę szybko wysycha.
Talku nie posiadam, więc nie mogę się podzielić informacjami.


Do pojemniczka, w którym będziemy rozrabiać farbę wsypujemy sodę i dodajemy farbę i odrobinkę wody. Mieszamy na gładką masę, by nie było żadnych grudek. I gotowe.

Zalecam, by pomalować powierzchnię dwukrotnie. Drugą warstwę nakładajcie dopiero wtedy, gdy pierwsza idealnie wyschnie.

Końcowa czynność to delikatne przetarcie malowanej powierzchni papierem ściernym...

Proste?? :)

Przewagą takiej domoróbki jest zdecydowanie cena. A drugą i być może atrakcyjniejszą zaletą jest możliwość wykonania tablicy w dowolnym kolorze! A więc nie tylko czarnej lub zielonej.

To jak? Co zmalujecie??? Zachęcam Was do komentowania :)




I teraz coś, co tygryski lubią najbardziej : inspiracjeeeee :)




In use full

la102386c_0107_mcenter1.jpg







20120301-01-a123





Noo cudna kuchnia....






DIY chalkboard mug

Kid's Colored Chalkboard Table {Benjamin Moore's NEW colored chalkboard paint: Champion Cobalt}

Doily DIY chalkboard message board 





Takie schody chciałabym zrobić już dziś!!!










zdj. pinterest

23 komentarze :

  1. Zaostrzasz apetyt, aż chce się wziąć pędzel do ręki, tylko co tu zmalować??No nic poczekam na swoje mieszkanko, to wtedy zaszaleję:)Dzięki za podpowiedzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, cokolwiek. Mi bardzo podoba się pomysł z proporczykami....

      Usuń
  2. Z sodą nie znałam :-) całe życie się człowiek uczy! Ja mam chęć na fronty szafek w pokoju u dziewczyn, ale to jeszcze nie teraz - niech posłużą takie jakie są obecnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech odstoją swoje :D Daj im spokój jeszcze na jakiś czas. Masz rację.

      Usuń
  3. Ciekawa sprawa. Spróbuje kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat w ubiegłą sobotę byłam w Leroju i jak zobaczyłam cenę puszki to lekko zmarkotniałam. Może jeszcze gdybym malowała ścianę, to bym się pokusiła - ale potrzebuję niewielką ilość do doniczek na zioła. Twój przepis ratuje mój budżet :) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uff cieszę się, że poratowałam Twoje finanse :D

      Usuń
  5. Świetny pomysł. Może mi się uda wykorzystać w moich pracach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak już wykorzystasz to koniecznie się pochwal :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Do tej pory korzystałam z gotowej farby tablicowej ale że mam jeszcze kilka pomysłów gdzie tablica może być w domu chętnie skorzystam z Twojej recepty na miksturę tablicową. Inspiracja ze schodami powaliła mnie na łopatki - rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne są te schody! Zgadzam się :) Pozdrawiam!!!

      Usuń
  7. O w mordę, wygrałaś mnie tymi tablicami! Zrobię takie latem, a wpis jutro będzie podlinkowany, zapraszam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha rozbawiłaś mnie :) to ja chętnie zajrzę do Ciebie :D
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Bardzo mi się podobają wszystkie pomysły, ale najbardziej te doniczki z ziołami, na których można pisać - rewelacja! A ja tradycyjnie jak w każdy czwartek zapraszam Cię serdecznie wraz z Twoim artykułem na moje Linkowe Party u Lifestylerki:). Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A byłam na Twojej linkowe imprezie :)
      Uściski!

      Usuń
  9. Jeeeej, ale ładne! Szczególnie te schody mi się spodobały, takie kolorowe i notatnik! Dotychczas myślałam, że taką farbę mogę kupić tylko w sklepie, a cena skutecznie odstrasza.. Jak będę przemalowywać mój pokój to na pewno wykorzystam Twój przepis :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Schody są super!!! Zawsze warto wypróbowywać domowe przepisy zanim wydamy fortunę na sklepowe propozycje :) Pozdrawiam i zapraszam!

      Usuń
  10. Same fajne rzeczy u Ciebie. :) Świetne inspiracje!
    Miałam szukać, jak zrobić, a tu proszę. :) Dzięki bardzo. :)
    Mam nadzieję, że z transferami lepiej. Jak coś to pisz. :) Pozdrowionka . :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam okazji ostatnio zasiąść do transferów ale jak tylko pogoda się polepszy to uruchamiam swój podniebn0-tarasowy warsztat :)
      Ściskam!!

      Usuń
  11. Świetny poradnik, ostatnio takie tablicowe dekoracje stają się bardzo modne. I wiadomo,ich cena strasznie wzrasta.
    Kto by pomyślał, że to takie proste i stosunkowo tanie w wykonaniu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy ceny w sklepie przerażają, rośnie nasza kreatywność. Pewnie dałoby się to jakoś rozrysować w formie matematycznego wykresu :D

      Pozdrawiam i zapraszam częściej!!

      Usuń
  12. Przepis na te farbe przyda mi się napewno urzadzam pokoj moim dziewczynką a więc ściana kawałek ściany na ich dzieła będzie gotowy dzięki temu p rzepisowi pieniążki zaoszczędzone , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń