poniedziałek, 4 maja 2015

Nietuzinkowe pomysły na ścianę w salonie. Precz z modą na modne :)






Zanim zignorujesz czytanie tego posta, myśląc że to kolejny tekst o:



milionie zdjęć na salonowej ścianie 
modnych obecnie typografiach 
girlandach
proporczykach
zasadach i regułach domu
świecących ball'sach


to muszę cię lojalnie ostrzec, że tym razem zobaczysz jednak nieco inne opcje na dekorację ścian w mieszkaniu :)




Możliwe, że niektóre propozycje już widzieliście, ale są wciąż mało popularne.






Nie masz tak, że podobają Ci się aktualne trendy, ale swojemu mieszkaniu chciałbyś nadać jednak indywidualny charakter? Dodać w nim coś, czego jeszcze nie było, lub co ma zaledwie odsetek ludzi na tym świecie???



Oglądając współczesne wnętrza, można czasami odnieść wrażenie, że oglądasz to samo, a jedynie w innych wnętrzach, miastach, pomieszczeniach. Owszem, podoba Ci się to, ale nie chcesz być kolejną osobą, która poddaje się szałowi na skandynawskie hity.



Sama jestem z tych osób, które lubią te wymienione w punkcikach ozdoby ale jednak lubię by u mnie było "po mojemu". Chciałabym, by u mnie w domu było inaczej niż wszędzie. Testowałam już sama kilka różnych sposobów na dekorację ściany i kilka z nich chcę Wam zaproponować.





1. Galeria ramek.


Zdarza się obserwować takie zjawiska w naszych domach, choć wciąż jest mniej popularne niż wyżej wymienione. Im bardziej kolorowe, im bardziej różnorodne w formie, tym lepszy efekt zdołasz uzyskać. Jeśli chcesz, możesz umieścić w nich zdjęcia lub grafiki, ale gwarantuję, że puste ramki jeszcze bardziej będą przyciągały wzrok.






2. Galeria luster

Marzyłam o takiej w swojej sypialni. Szukałam luster "po ludziach", ale znalazłam za mało, więc zostawiłam tę ideę. Lenistwo zwyciężyło i zrobiliśmy jedno duże lustro. Wspólnie z mężem. Zajrzyj tu . I żałuję, i nie, bo ściana z luster o różnorodnym kształcie, stylistyce i formie, może być przepiękną ozdobą ściany.






3. Serwetki szydełkowe i koronki

Coś dla wielbicieli ludowej twórczości, stylu vintage i prowansalskich klimatów. Wpadlibyście na to? Przez chwilę takie dziergane serwetki zrobiły moją ścianę w sypialni (po czym wylądowało na niej wspomniane wcześniej lustro). Wygląda ładnie i niepowtarzalnie, o ile lubisz tego typu ozdoby.















4. Chusty folkowe

To też trzeba lubić, ale ja lubię i dlatego ujęłam je w tym zestawieniu. Zwróćcie też uwagę na fototapetę na zdjęciu niżej... Piękna!





5. Graffiti



Tu już trzeba uderzyć do kogoś, kto jest mistrzem ulicznej sztuki. Należy poważnie podejść też do wzoru i kolorów naszej kolorowanki. Ale efekt będzie zniewalający.










6. Mapa



Mam w salonie i codziennie jest ona w użyciu. Lubię podróżować po pracy :D :D

Najpiękniejsza jest ta stylizowana na starą. 
Jeśli jesteście obieżyświatami lub biernymi podróżnikami jak ja, to ten pomysł się wam spodoba.









7. Patchwork



Kolejny mocny punkt w moim zestawieniu. Zapomniany i niedoceniany. A tak radosny, kolorowy i przytulny. Kto się ze mną zgodzi? Aż chce się do ściany przytulić :) :)














8. Kapelusze



A dlaczego nie? Jeśli dużo podróżujesz i z każde wyprawy przywozisz takie pamiątki, to warto je wyeksponować w taki sposób. 











9. Kosze



Jest ogrom koszy, koszyczków i koszyków w sklepach. Wiele z nich można zrobić samemu, gdyż przepisy na DIY znajdziesz na wieli światowych internetach. Im bardziej kolorowe i fantazyjne, tym ciekawszy efekt wizualny.








A jakie są Wasze niestandardowe pomysły?? Pochwalcie się, co wisi u Was na ścianach :)

zdj. pinterest



13 komentarzy :

  1. A ja myślę, że to własnie indywidualność jest bardzo w cenie :) Grunt, że Tobie ma się podobać, a nie komuś, to przecież nasze włąsne 4 ściany :)))
    Pozdrawiam cieplutko Marzenko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dlatego osobiście bardzo cenię wszelkie pomysły DIY, bo dzięki nim nasze mieszkanie jest NASZE. Bardzo szanuję osoby, które nie poddają się modzie i standardom. Ściskam Marysiu!

      Usuń
  2. Jestem ZA! Takie elementy dekoracyjne sprawiają, że wnętrza nabierają autentyczności :) trzeba tylko zadać sobie pytanie co kochamy i pokazać to np. na ścianie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola, pokaż swoją ścianę, a powiem Ci kim jesteś... :)
      Pozdrawiam. Fajnie, że zajrzałaś...!

      Usuń
  3. Marzena, super post!
    Podobają mi się kapelusze i folkowe chusty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że wybrałabyś te dekoracje. Tak mi jakoś do Ciebie pasują :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. W kolejce stoją następne, mam nadzieję, że też przypadną do gustu :)
      Pozdrawiam i zapraszam!

      Usuń
  5. Mnie urzekło drugie zdjęcie z serii patchwork. Dla mnie bardzo romantyczne ;) Ja na ścianie mam takie małe DIY (przyznaję od razu odgapione z Pinterestu :) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bym chciała zobaczyć te Twoje odgapione :)
      Patchwork tez lubię i myślę, że wkrótce i u mnie będzie coś z patchworkiem!!!

      Usuń