wtorek, 7 kwietnia 2015

Całkiem nowy stary stolik :)

Witajcie!

W ostatnim odcinku serialu "Niewodnicka str." (do obejrzenia tutaj ) w pewnym momencie pojawia się pokój dziecięcy a w nim stolik o dwóch różnych obliczach...

To dokładnie ten sam stolik, tylko po przebytej metamorfozie...

Stolik i krzesła ze zdjęcia to zestaw LÄTT z IKEI. Przy dość intensywnym i drapieżnym użytkowaniu małej właścicielki, po jakimś czasie  blat zaczął przypominać bohomazy na murze wykonane przez początkującego grafficiarza. Zabrałam się więc do pracy.


Poza stolikiem i krzesłami ...
   


Zużyłam: 
  • ceratę i cieniutkie poduszki na krzesło (koszt ok 7 zł, seria price star chyba) o identycznym wzorze. Kupiłam je w JYSK'u. Zanim je pocięłam na kawałki wyglądały mniej więcej jak na zdjęciu niżej...
  • vikol
  • białą akrylową farbę
  • igłę z nitką
  • nożyczki
  • zszywacz tapicerski lub... taśmę dwustronnie klejącą





Wykonanie:

Odmalowałam drewniane elementy mebelków.
Wymierzyłam następnie, jakiej powierzchni poduszki będę potrzebować na krzesełka i wycięłam ją z dużych poduszek. Brzegi obszyłam i gotową już małą poduszkę zamocowałam do siedziska zszywkami. Równie dobrze można było to zrobić przy pomocy taśmy dwustronnie
Jeśli Ty nie znalazłaś takich cienkich poduszek, możesz użyć do tego celu dowolnej tkaniny i gąbki tapicerskiej. 

Wytnij odpowiednią powierzchnię ceraty i na vikol przyklej do blatu. Możesz dodatkowo polakierować taką powierzchnię. Ja nie lakierowałam i też wyszło świetnie.

Proste?

Jeśli chcesz podejść do sprawy bardziej ambitnie niż ja, możesz odmalować drewniane elementy, ozdobić decoupagem, poprzecierać i postarzyć. Wszelkie chwyty dozwolone. To jest stolik dla dziecka, więc powinno być wesoło....








5 komentarzy :

  1. Świetny efekt i praktyczny, bo chyba łatwiej zmyć ślady użytkowania z obecnego stanu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zdecydowanie jest praktyczniej, gdyż blat oryginalny wykonany ze zwykłej białej "dykty" jednak się ściera i zostają smugi lub zarysowania. Ten ceratowy sprawdzał się doskonale :)

      Usuń
  2. śliczna córeczka i śliczny pokoik:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, bardzo proszę o informację, gdzie Pani kupiła i co to za modeł łóżeczka? :) Z góry dziękuję. Pozdrawiam. Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj to było dawno temu... Pamiętam tyle, że kupiłam je na allegro, było wykonane z litego drewna i nazywało się ADAM :)

      Usuń