poniedziałek, 30 marca 2015

Kuchnie w stylu vintage

Och, jakie dzisiaj miały być ciekawe posty z diy z weekendu!!!

Miałam wiele natchnienia i energii , by takowe dzieła w weekend stworzyć, a następnie je Wam zrelacjonować, ale... całe piękne plany zostały pokrzyżowane przez pogodę. Wiadomo przecież, że jak już nadejdzie ten długo wyczekiwany weekend , to pogoda musi się popsuć, co nie?

Och, jak ona nas rozpieszcza!
Nie mogłam wyciągnąć narzędzi i sprzętu na powietrze, więc nie zrobiłam zupełnie nic. W domu się nie da. Szkoda mi było zepsuć dzieło całego sobotniego poranka - czyli pięknie wysprzątanego i odkurzonego mieszkania. Po minucie szlifowania drewna musiałabym sprzątać wszystko od nowa.
Szybciutko więc musiałam przygotować tematy zastępcze. Miałam kilka w zanadrzu, więc to nie problem. A obiecane DIY się odwlecze, ale nie uciecze.... :))

A dzisiaj zapraszam Was do wnętrza kuchni.  Ale w  związku z tym, że cały internet ocieka wnętrzami skandynawskimi, ja - idąc pod prąd - przygotowałam coś zupełnie innego. A przynajmniej w tym poście. A co???


Kuchnie VINTAGE. Jedne z nich w całości stworzone z mebli i  materiałów stylizowanych na te, z minionej epoki. Drugie z nich są wnętrzami bardziej współczesnymi, korzystają jednak z dodatków w stylu vintage, by zaznaczyć ten charakterystyczny "leciwy" charakter wnętrza.



Wnętrze vintage można stworzyć na trzy sposoby:
  1. stylizując nowe rzeczy na wzór poprzednich epok,
  2. wprowadzając stare, stylowe meble w nowoczesne wnętrze,
  3. wnętrze stylizowane z historią łącząc z nowoczesnymi elementami.

Pomimo że, może niewielu z nas zdecydowałoby się na urządzenie mieszkania bądź pomieszczenia w całości VINTAGE, to jednak jestem przekonana, że nie ma na tym świecie osoby, której nie podobają się żadne retro dodatki lub nadszarpnięte czasem meble. Meble i dodatki vintage znajdziecie więc we wnętrzach skandynawskich, prowansalskich, nowoczesnych, typu loft, etc.
Zawsze jakieś vintage będzie się nam podobało i w niemal każdym domu znajdzie się coś, co się wiąże z tą stylistyką. Co np?

A np stoły. Blaty z surowego drewna, często specjalnie postarzanego różnymi metodami, metalowe lub drewniane nogi, często rzeźbione lub przeciwnie - proste, malowane lub odrapane...





Zegary. Najczęściej z kutego żelaza, lub z drewnianym cyferblatem. Wykończone decoupagem lub postarzane.




Krzesła wyszperane na babcinych strychach lub bazarkach staroci. Obecne trendy nakazują, by każde z krzeseł przy stole było inne :) Sama również zastosowałam ten trick u siebie. Jest wesoło, nieszablonowo, bardzo indywidualnie.


Obrazy, typografie, zawieszki. Całe mnóstwo dostępne do kupienia w internecie. Ostatnio hitem są też miedziane lampy i żyrandole, które mi się szalenie podobają.




Właściwie to można tak wymieniać i wymieniać.


Poniżej wybrałam dla Was kilka inspiracji kuchenno-jadalnianych popełnionych w tym stylu.


Ciekawa jestem, czy są wśród Was jacyś retro-maniacy????


Pozdrawiam

Marzena!!






























zdj. femina.dk, digsdigs.com, nijihomedesign.com, homedit.com

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz